Een speciale verjaardagstas!

Tegenwoordig vind ik het leuk om een zelfgemaakt cadeau te geven voor een verjaardag en zo.
Ik ben op zoek gegaan naar de ideale tas voor het buurmeisje, vriendinnetje van onze Melanie.  Volgende week is het haar verjaardagsfeest.
Zo ben ik gaan rondneuzen op het web, waar ik trouwens mijn meeste ideetjes haal.  Op haar website kwam ik een leuke tutorial tegen!
Een echte meisjestas! De Minina-tas, afkomstig van het portugees wat mini betekent.

Ik kies 2 leuke stofjes uit die ik liggen heb; de buitenkant worden cupcakes en de voering lieve bloemetjes.

Na een aantal keren de werkbeschrijving te lezen ben ik aan de slag gegaan,
het patroon tekenen en knippen is kinderspel.

Het buitenkeren van de handvaten is prutswerk maar heb ik er voor over.
De buitenstof heb ik verstevigd met Vliseline H250 opdat de tas leuker lijkt als ze vanzelf recht staat.
Het moeilijkste was werken met de Fiberfill (wat ook de eerste keer is). Dat heeft me toch wat zweet gekost maar een volgende keer zal dit als vanzelf gaan ;)



Als afwerking heb ik samen met Melanie bloemen gemaakt om dan vast te maken op de tas.


Hopelijk vindt ze het een leuk geschenkje, ik vind het zeker en vast geslaagd!





Mijn label was ik bijna vergeten, gelukkig zijn mijn man: "Moet dat labelke er niet tussen?"  Net op tijd!








De Hobo-sack heeft vandaag een eigenaar gekregen Het is voor de verjaardag van een vriendinnetje van Melanie.



Reacties

Populaire posts