Projectje van de week.

Ik probeer toch iedere week iets te naaien.
Deze week naaide  ik een leuke handtas voor een vriendinnetje die 10 jaar geworden is.
Dit patroontje heb ik al eens eerder gebruikt.  Het is een 
Tuteleo van Eloleo.
Maar het staat ook in het boek "Zo geknipt" van Sanne  (Vanautgaerden) en Riet (Van de Walle).

Deze keer nam ik toch voor om het met een paspel te maken; ten eerste omdat ik vind dat de tas meer uitstraling heeft met paspel, ten tweede omdat ik heel nieuwsgierig ben of het mij zou lukken en ten derde de stof vraagt om een paspel.

Uiteindelijk valt het goed mee om met paspel te werken maar in de bochten wordt het wat moeilijker en komt mijn tornmesje van pas.
Er wordt gezegd 3de keer goede keer, wel het lukte me in 2 keer!

"Welke stof zou ze leuk vinden vroeg ik J.?"  "Ze houdt van lieve stofjes en pastel", antwoord ze.
Dus kies ik voor de stof met cupcakes waarvan ik nog heel wat liggen heb.
De buitenkant is in jeans omdat jeans wel bij een tiener past.

Ik doe er een aplicatie van een cupcake aan de voorkant op.
Dit hoe ik simpel: ik knip een cupcake uit en kleef die met Pritt op de jeans, daarna stik ik er rond met een kleine zigzag.
Soms heb je scheurvlies nodig maar in dit geval niet.

Als laatste zet ik met flockfolie haar naam er op (niet op deze foto hieronder te zien).





 

Reacties

Populaire posts