Een klokrokje met plooien.

Dit is één van de stofje die ik heb meegebracht van het Stoffenspectakel in Kortrijk.
Het is een zacht ribfluweel van Stenzo.

In de bib heb ik het boek "Allemaal rokjes" van Mme Zsa Zsa gevonden, dus een nieuwe gelegenheid om nog een rokje voor mezelf te maken. 

Normaal zou mijn vriendin A. komen voor een naaimiddag terwijl de mannen naar de cross zijn, maar het is anders gelopen...
Dus ben ik zelf begonnen. (En als ik begin, kan ik niet meer stoppen en is het voor 'af').

Ik heb het patroon voor een klokrok gekozen, een A-lijn rok heb ik al eerder (klik hier) gemaakt.
Ik kijk in de tabel van de maten, en volgens de maten moet ik 40 nemen.
Bij het ineenzetten en passen zie ik dat het bovenaan veel te groot is.
Dus zou ik de naad kunnen opendoen en versmallen of ...plooien in de rok maken.
Ik heb het 2de gekozen, op gelijke afstand maak ik 2 plooien, et voilà, het past perfect!


Onderaan werk ik de boord af met paspel.
Een leuk, speels en net afgewerkt resultaat.  Ik ben weeral content! 













Reacties

Populaire posts