Zakdoekzakje, gemakkelijk (ahum).

Hoe moeilijk kan het zijn?
Het is eigenlijk het gemakkelijkste dat ik ooit genaaid heb.  Een zakdoekzakje.
Het idee heb ik gevonden bij Elisanne, zij maakte er zes-en-dertig,
en mijn vriendin Y. maakte er maar liefst VIJFTIG!
Wat een doorzettingsvermogen!

Dus eenvoudig te stikken,
maar dan heb ik niet gerekend hoeveel werk en tijd het niet vraagt om de ideale maten te vinden!

Eerst maakte ik er één naar de tutorial van Crafsnob.com.  Maar daar wordt alles uitgelegd in inches.
Dus omrekenen maar 7" op 10" X 2,54= (ongeveer, want op de mm kan ik geen stof knippen) 18 cm op 25 m.  Tja, dat lijkt me wel wat groot, maar het zal zo moeten zijn, denk ik dan.
Algauw blijkt dat dit véél te groot is!
Toch heb ik het verder afgewerkt.
Op naar 2de poging, deze is te klein.
Dus 3de keer goede keer?
Mmm, is toch nog wat te smal aan ene kant en wat te breed aan de andere kant, grrrr...

Kan er iemand met de juiste maten doorgeven?




Reacties

Populaire posts