Omkeerbare tas.



Deze tas zou ik maken voor mijn 2de dochter maar de tas valt nogal groot uit volgens haar gestalte.
Daar had ik dus niet bij stil gestaan.
Ze heeft deze twee stoffen gekozen maar nu moet ik dus nog een andere tas maken, alleen jammer dat mijn stof op is.  Het wordt zoeken op het WWW naar een gelijkaardige stof.  (Het turkois met gele stippen vind ik zelf heel leuk).  (Beide stoffen komen van het Stoffenspektakel Brugge).

Het maken viel nog wel mee maar de hengsels begreep ik niet zo goed.
Je moet dus 2 maal 48 cm op 8 cm knippen (deel 2) maar dan heb je toch niet genoeg?
Ik heb dus 2 maal 48cm op 8 cm geknipt in de ene stof en dit nog 2 maal in mijn andere stof.
Daarvan maakte ik 4 hengels en zette van elke stof 1 tegen elkaar zodat beide kante een hengsel in bijpassende stof zou hebben.

Ik heb het dus op mijn manier de hengsels gemaakt.




Reacties

  1. Jammer dat de tas te groot is uitgevallen, hij is wel erg gaaf geworden! Als je bij destoffenkraam.nl zoekt op 'stenzo stip' dan kom je precies hetzelfde stofje tegen, als ik het goed gezien heb. Die was ik toevallig pas bij mijn stoffenjacht tegen gekomen. Ik had van een rood stofje met kleine stipjes te weinig meegenomen van het stoffenspektakel, maar die heb ik gelukkig ook uiteindelijk op internet gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is heel leuk geworden de tas. Ik moet ze nog maken, heb dus geen idee of er eventueel een foutje geslopen is in de uitleg in het boek. Maar bij deze weze ik al gewaarschuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke kleurencombinatie! heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tassen zijn mooi... ik heb inderdaad over dit probleem al een paar keer gelezen... hier ergens :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts