Zomerjurk

Mijn eerste jaar 'naaien' zit erop!
Het was een supertof jaar,  jammer dat het nu al afgelopen is.
We waren met een toffe groep van 10 meiden.
Dinsdag, de laatste les hebben we allen een drankje en hapje meegenomen.
Ik was natuurlijk mijn lekkere mediterane chips vergeten, typisch ik!
Na een klein glaasje cava en een glaasje rosé werd ik toch wat tipsie... (ik moest niet met de auto rijden).  Het was een leuke afsluiter!

Tja, ik zal nu voorlopig geen ongestoorde avonden waar ik 3 uur lang kan naaien meer vinden.
Maar ik ben inventief met tijd.
Tussen de "soep en patatten" een patroontje tekenen, knippen, naaien,...

Mijn laatste kledingstuk die ik dinsdag nog afgwerkt heb, is een kleedje in tricot.  Een tricot die naar alle kanten rekt!
Amai, dat was niet van de poes!
Het is gelukkig nog goed gekomen.
Het is een eenvoudig A-lijntje.


Zo hangend op de kast ziet het er niet zo goed uit.




Reacties

  1. Wel een heel tof stofke
    Ik ben ook niet voor tricot.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tricot vind ik ook lastig naaien maar je kunt er wel lekker in "uitbuiken" na zwaar getafeld te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ha, dat is een feit, al hou ik het liever wat minder 'uitgebuikt' ;)

      Verwijderen
  3. Zo samen met vriendinnen naaien, dat is leuk. En handig als je in de knoei geraakt. Hier liggen een paar metertjes tricot voor een luchtig bloesje en een rok à la Leven met Liv. Ben benieuwd of dat me zonder overlock zal lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Succes! Zonder overlock lukt dat ook hoor. Geen rechte steek gebruiken maar een kleine zigzag (1/1).
      Een rok valt heel goed mee in tricot, bij mij was het de halsbies die het moeilijk maakte.

      Verwijderen
  4. leuk stofje
    of nee, niet leuk/handig, maar mooi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé, ik heb er ook mij eerste jaartje bijna opzitten. Wij waren met 16, best wel een grote groep maar wel een olijke bende van jong en oud. Ik ben momenteel aan mijn allereerste tricot-stukje bezig, een kussenovertrek. Als het resultaat toonbaar is, komt het op mijn blog.
    http://mokasblog.wordpress.com/
    Je jurkje mag zeker gezien worden, zou een ideaal motiefke zijn om mijn vetrollekes weg te stoppen :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben benieuwd naar het resultaat! Ik ben al eens een kijkje gaan nemen op je blog, leuk!
      Hi, hi, grote prints verbergen inderdaad bepaalde rondingen van een vrouw die ze liever niet toont ;)

      Verwijderen
  6. En ik ga aan mijn eerste jaar patroontekenen beginnen in september :-) Ik ben benieuwd! Je kleedje ziet er echt wel heel goed uit hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts