A special request.

M., onze neef van 12 is gek van 'Dukes of Hazard'.
"Wat?" hoor ik jullie al denken, wel ik moest ook uitleg vragen.
"Allé!?", zegt mijn man alsof ik een groot gat in mijn cultuur heb.

Voor alle duidelijkheid, 'Dukes of Hazard ' is een Amerikaanse serie uit 1979 die tot 1985 op tv kwam.
Toen was ik amper 2 tot 8 jaar!
Voor jullie even gegoogled (klopt dat? Kan dat?)

Volgens Wikepedia:
De serie speelt zich af op het platteland van de staat Georgia in Hazzard County, een fictieve county. Centraal staat de familie Duke, bestaande uit Jesse, zijn neven Bo en Luke, en zijn nichtje Daisy. Tevens ziet men in seizoen 5 nog twee neven van Jesse: Coy en Vance.
Bo en Luke hebben een auto, de General Lee, een Dodge Charger 1969 RT, waarmee ze geregeld races houden en stunts uithalen. De Dukes liggen vaak overhoop met de plaatselijke autoriteiten: burgemeester, J.D. ("Boss") Hogg ensheriff Rosco. Boss Hogg is namelijk corrupt tot op het bot, en heeft het om uiteenlopende redenen voorzien op de boerderij van de Dukes. Zijn plannen om deze te bemachtigen, als mede andere van zijn snode plannen, worden vaak gedwarsboomd door de Dukes. Hogg huurt vaak criminelen van buiten de stad in om hem te helpen de Dukes in een kwaad daglicht te stellen, en grijpt elke kans aan om de Dukes te laten arresteren.
De Dukes nemen dit alles voor lief, en helpen Boss Hogg zelfs af en toe wanneer hij zelf slachtoffer wordt van nog veel ergere criminelen.


Nu hoor ik je denken, " hoe kan je neefje van 12 nu gek zijn op zo'n oude serie?"
Wel er werden ondertussen al een aantal films van gemaakt en dus in een moderner kleedje gestopt.

Nu heeft M.  een heuse tienerkamer gekregen en vroeg zijn mama of ik geen kussen kon maken van de vlag die op de auto staat.  Ze kon  zo'n kussen nergens vinden.

Dus bestelde ik (ja, ik zit nog in het gips) de stoffen op het net.
Ik had er goed over nagedacht over hoe ik dat kruis met de witte omranding zou kunnen maken.
Ik maakte 2 blauwe stroken met een zoom en maakte 2 witte stroken (die iets breder zijn) met een zoom.  Toen ik de twee aan elkaar bevestigde kwam ik tot het idee dat ik ook een paspel kon gebruiken hiervoor en het wellicht iets eenvoudiger zou maken.
De 13 sterren zijn geflockd.

Eind goed al goed,
het kussen is geslaagd en M. is superblij!



Reacties

  1. amai, kei goe gelukt :-)
    ik kende de dukes of hazard wel, ik heb dat ooit ook een paar keer op TV gezien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het alleen van naam. :) Supergoed gelukt, uw kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja.....ik ben van diene leeftijd !!!!!was fan vroeger!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I am really pleased to glance at this website posts which includes lots of
    useful facts, thanks for providing these data.

    my blog ... Charlotte Olympia Flats

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts