Op deze regenachtige dag.

Ik hou wel van een goed boek.
Vroeger toen ik een tiener was, verslond ik boeken, niet normaal.
Maar door het vrouw en mama te worden,
werd het lezen wat aan de kant geschoven.

Stilaan neem ik de liefde voor het boek terug op.
Beter dan een film kan een boek zijn.
Bij een goed verhaal word ik zo meegesleept in de wereld van de personages.
Ik zie en voel hoe het verhaal.

Zo heb ik nu de laatste bladzijden gelezen,
de ontknoping van het verhaal.
Papa is met de 2 meisjes naar de volleybal en mijn klein ventje is op aan het gaan in zijn eigen verhaal terwijl hij met zijn auto's speelt.

Ik ga je niet vertellen hoe het loopt want misschien wil je het zelf wel eens lezen.
Het is een fantastisch, meeslepend verhaal,  een waargebeurd verhaal.
Een boek dat boek dat elke mama zou aangrijpen.
Zoals er op de achterflap geschreven staat:
"Hartverscheurend mooie roman over de angst van ieder moeder: wat gebeurt er met mijn kind als ik er niet meer ben?"

Als mama en verpleegkundige heeft dit boek me diep geraakt omdat het iedereen kan overkomen.
Het doet me nadenken over het leven,
over het kleine te waarderen,
over wat echt belangrijk is.



Vertaald door Jetty Huisman,
Originele titel: Crossing Oceans van Gina Holmes.

Reacties

  1. Dat zal je inderdaad wel raken als je dat leest als moeder. Misschien dat ik het wel eens ooit op mijn lijstje zet. Ben nu Stoner aan het lezen. Mooi boek, maar moet even de rust vinden om te gaan zitten en lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga dit boek noteren en hoop tijd te vinden om het te lezen... alvast bedankt😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je voor de boekentip! Bij mij is het ook zo vergaan, als kind en tiener heb ik ongelooflijk veel gelezen. En nu begin ik ook opnieuw veel meer te lezen. Helemaal weg in het verhaal, pure ontspanning!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts