Bernadette the look-o-like...

Eventjes geleden heb ik me (weer) gewaagd aan
het breien.
Tot voor kort breide ik alleen maar sjaals,
dingen die rechtdoor gaan.

Maar her en der zag ik een 'Bernadette' verschijnen
en hoorde ik dat het helemaal niet moeilijk
is om zelf er één te maken.

Dus ging ik op zoek op het internet.
Niet zo eenvoudig om een patroon ervan 
te vinden of je moest de wol kopen.
Maar voor een beginnen wel wat te duur.
Vind ik.

Maar toen viel mijn oog op breienenhaken.blogspot.be
daarin wordt uitgelegd hoe je zo'n vest breit.
Met mijn wol uit de Zeeman (Julia)  ging ik aan de slag.
Het ging verbazend goed vooruit.
Kan niet anders zeker met naalden 12?


Voor de boord gebruikte ik naald 10 en de rest met 12.
De mouwen maakte ik iets langer.
Het in elkaar steken verliep niet altijd even vlot want
de twijfel sloeg toe omdat ik niet precies zag waar
ik moest stoppen.  De volgende keer maar een draadje
steken wanneer ik start met de verminderingen aan het voorpand,
achterpand en de mouwen.

Aan de boord vooraan haakte ik met haakpen 10 
een rij vasten zodat de steken aan de hals niet
zouden gaan uitrekken tijdens het dragen.

Ik ben alvast blij met het resultaat.
Nu er nog eentje breien voor de dochter...




Reacties

  1. Heel mooi die gebreide vest! Ik wacht thuis nog steeds op mijn exemplaar, de mama (want kan zelf niet breien :-)) krijgt het maar niet afgewerkt :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof vest om te maken,heb er al 2 gemaakt maar nu kriebelt het om er eentje voor mezelf te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Nam je twee draden samen, of deed je het met 1 draad?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoeveel bollen heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts